Monday, April 07, 2008

Po sundání olejové vany jsem pochopil, že na praskání kliky u Fav. 1.5 něco asi bude, protože se zde objevila masivní výztuha kliky a bloku. První problém je v tom, že u Favorita se vyndal mezikroužek a narazilo se ložisko, což tady nejde. Klika má mezikousek již obrobený na klice. Nezbývá než upravit „mrkev“. Do kliky jsem dal jehlové ložisko a mrkev nechal předělat na menší průměr a jiné drážkování (kvůli možnosti použít originál lamelu Fabie). Dále je nutné překopat „prsa“ motoru. Olejové čerpadlo je vystrčeno z prsou do vany a má větší výšku zubů, dále je zde přímý ostřik rozvodů z čerpadla. Takže, aby bylo možné přidělat rozdělovač, je nutné svařit část prsou 120 a Fabie tak, aby vznikl hybrid, který má vše co je potřeba. Dále je nutné upravit vanu 120, aby se do něj vešlo čerpadlo Fabie, nebo nechat původní vanu z Fabie. Je možné zaměnit pouze prsa 120 za Fabii, nevím jestli nová prsa mají ostřik rozvodů nebo ne, já jsem to nezkoumal a volil jsem první variantu. Šrouby jsou stejné. Jediný problém vidím ve větších nárocích motoru 1.4 na dodávky oleje, proto volím variantu „hybrid“. Čerpadlo benzínu je nutno dát elektrické. Poslední úprava je v partii na straně motoru u držáku alternátoru. Úplně chybí kus bloku, kam se přidělává držák alternátoru a vrchní šroub držáku motoru. Jsou zde ale tři závity z boku motoru (původně pro uchycení alternátoru Fabie), kam je možné přidělat vyrobenou redukci, nebo chybějící kus bloku navařit. Sací potrubí a výfukové potrubí pasuje ze 135/136. Komůrka termostatu pasuje také. Vodní čerpadlo je nutno předělat ze 120/130 upravením jedné díry pro přichycení čerpadla k bloku, nebo vyměnit šroub v bloku. Vše ostatní je bez problémů. Protože uvažuji do budoucna se zprovozněním vstřiků, je potřeba umístit na skříň převodovky čidlo polohy klikového hřídele. Setrvačník je nutno osoustružit na průměr ozubeného věnce 120 a nasadit věnec.